சேர நாட்டின் மலப்புரம் பகுதியை ஆண்ட மறவர் கிரந்த கல்வெட்டு

Inscription at Orakam Mala Dr Suvarna Nalapat Trust 
https://www.youtube.com/watch?v=WJj4HSqYC7Q An enthusiast in history send me a few photographs of the ancient temple and a inscription on it asking me to decipher it. (Manoj Chakkiar Perinthalmanna). 

https://www.facebook.com/1307795612/videos/pcb.1 0221959763365679/608251520464707 

https://www.youtube.com/embed/WJj4HSqYC7Q

சேர நாடு என்ற கேரள நாட்டில் பல்லவர் காலத்திய கிரந்த கல்வெட்டு ஒன்று கண்டறியப்பட்டுள்ளது அதில் அன்றைய சேர நாட்டு மலப்புரம் பகுதியை ஆண்ட மறவர் இளங்கோபன்மரசர்

கல்வெட்டு ஒன்று சங்கரனநாரயனர் கோவிலில் கிடைத்துள்ளது.

நன்றி :டாக்டர் சுவர்ண நலப்பத் அரக்கட்டளை:

கேரளாவில் 5 சிறிய மலைகள் உள்ள மலப்புரம் மாவட்டத்தில் பழமையான பரப்பநாடு அல்லது பொலநாடு என்று அழைக்கபடுகிறது. அந்த மலைகளிலில் மலப்புரபகுதியில் உள்ள மங்கடத்தில் மங்கடத்தில் உள்ள செரியம் குன்று என்ற பெயரில் ஒரு மலையும் பந்தலூர் தேவியின் பெயரால் பந்தலூர் குன்று என்று என்று இரு மலைகள் உள்ளது.கடல் மட்டத்திலிருந்து 613 மீ (2011 அடி) உயரத்தில் அம்மிக்கடன் மலைகள் அல்லது கொடிகுத்திமலை, கொடிக்குன்று என்ற பெயரில்  பகவதிக்குப் பக்கத்தில் உள்ள மலை தற்போது  மினி ஊட்டி போல் மாற்றப்பட்டுள்ளது.

ஆண்டுக்கு ஒருமுறை, ஐப்பசி மாதம், திருவோண நாளில், அங்குள்ள பழமையான சங்கரநாராயணர் கோவிலுக்கு தரிசனம் செய்ய மக்கள் செல்கின்றர். 

மலப்புரம் சாலையில் உள்ள  திருவரங்கரை அரிம்பிரா குன்றுவில் உள்ள  மலை உச்சியில் உள்ள மிகவும் பழமையான சங்கரநாராயணர் கோயில் உள்ளது.

இது  கேரளாவில் உள்ள கோவில் பாணியில் அல்லாது  தமிழ்நாட்டு கோவில்களின் கட்டமைப்பு போல் உள்ளது. இந்த கோவிலில் வாசற்படியில் உள்ள

கல்வெட்டை 5 பகுதிகளாக கிடைத்துள்ளது. அது பல்லவ காலத்தில் உள்ள தமிழ் கிரந்தத்தில் உள்ளது.

அரசு:பல்லவர் காலத்தில் உள்ள சேரர்

மொழி:தமிழ் கிரந்தம்:

காலம் :5 ஆம் நூற்றாண்டு.

கல்வெட்டு வரிகள்:

மறவர் கருமில(பு)லபன்மரசர் அரும்பபாறை

ஜலவவாகதராஹ்ரிவரச(ச)

ர்யவஷத்ঘஹ்ம்ধீகஹத்ரப்பநாদ்

வாழ்த மாத்ய வாகட சுமழ்ந்த வால்சுதாய

கல்வெட்டு விளக்கம்:

  1.அரும்பிர குன்று என்பது இந்தக் கல்வெட்டில் உள்ள இடப்பெயர் .

 2. மறவர் கரு அல்லது கர்மி . மறவா கடமைகளைச் செய்பவன். மறவர் என்பது சங்க காலத்திலிருந்தே சேர மன்னர்களின் பெயர். 

3.இதில் வரும் வர்மன் என்பது க்ஷத்திரியனுக்கு ஒரு அடைமொழி.

4.இளம்புல பன்மரசர் என்றால் இளம் என்றால் யுவராஜா. பன்மர் என்பது பல்லவ அடைமொழி.பல்லவ மரபின் யுவராஜா. 

ராஜராஜப்பன்மரில் இருப்பது போல வர்மன் என்பது பன்மர் என அர்த்தம். 

5. அரிம்பிர குன்றுவை அதன் நீர்வளம், (ஜல) காடுகள் (வன) , அதனுடன் தொடர்புடைய பிற செல்வங்கள் (பரிவார) , போக்குவரத்து வழிகள் (சார்யாவின் ) ஆகியவற்றை ஒரு பிரவர்த்தியருக்கு (பிமாத்தியார் என்பது வார்த்தை) வக்கால் (பிமாத்தியர் என்பது சொல்) வழங்குகிறார். ஆறு) உட்பட.

 6. பெற்ற அந்த பிரவர்த்தியர் அல்லது அதிகாரியின் பெயர் சுமந்தன் வல்சன் உடையார்.

 படம் 

13. ஊரகம் மலை. அரபிக்கடலை பார்க்க முடியும். அலசல்: பன்மர் அல்லது பல்லவ யுவராஜா உரிமை வழங்குவதால், அது பல்லவர் காலத்தில் உள்ள அரசராக இருக்க வேண்டும். பல்லவர் காலம் கி.பி 275-897 க்கு இடைப்பட்டதாக வரலாற்று ஆய்வாளர்கள் கூறுகின்றனர். பல்லவர்கள் சாதவாகனர்கள் மற்றும் அவர்களது உறவினர்களின் கிளைகளாக இருந்தனர், மேலும் சாதவாகனர்களுக்குப் பிறகு மேலாதிக்கத்தைப் பெறத் தொடங்கினர். அவர்கள் சிறந்த கட்டிடக்கலைஞர்களாக இருந்தனர் மற்றும் அவர்களது பல்லவ எழுத்துக்கள் பின்னர் பல்வேறு தென்னிந்திய எழுத்துகளாக வளர்ந்தன. 

(கிரந்தவாரி உட்பட) மறவர் கருமி ஒரு வர்மன் மற்றும் இளம்புல பன்மர் என்பதால், அப்பகுதியின் பண்டைய வரலாற்றில் அத்தகைய பெயர்களுக்கு ஏதேனும் ஆதாரம் உள்ளதா என்று நான் தேடினேன். எனக்கு ஆச்சரியமாக 15 ஆம் நூற்றாண்டு வரை, பேரிந்தமன்னா, ஆலிப்பறம், அங்காடிப்புரம் ஆகிய பகுதிகள் ஏலம் புலக்காட்டு காரணவர் அச்சனால் ஆண்டதைக் கண்டேன்.

கல்வெட்டின் செய்தி:

மறவர் இளபுலபன்மரசர்(சேர நாட்டு மறவ அரசன்) ஒருவன் தன் அதிகாரியான சுமந்தன் வல்சன் உடையாருக்கு அரிம்புர குன்று பகுதியில் உள்ள நீர்,காடு,பிற செல்வங்களை அனுபவிக்கும்

உரிமையை வழங்கியுள்ளான்.

(அச்சன் என்பது கொச்சி ராஜ்ஜியத்தில் அரச தலைவர்களுக்கு வழங்கப்பட்ட பெயர்) பாரதப்புழாவின் இருபுறமும் அங்காடிப்புரத்தை சேர்ந்த காவுடைய நாயரால் நிலம் பாதுகாக்கப்படுகிறது. 

இவருடைய ஸ்தானிநாமம் தேக்கும்கூட்டில் கோதை ராயன். (தெற்கு பகுதியின் கோதை ராஜா). அவரது மூல இடம் வல்லபக்ஷோணியின் வல்லபஞ்சேரி (வாலாஞ்சேரி). சாமோரின் காலம் வரை, நிலத்தைப் பாதுகாக்கும் உரிமை அவருக்கு மட்டுமே இருந்தது. (அதுல வல்லப வம்சத்தின் மூஷகவஞ்சகவியத்தில் கூறப்பட்டுள்ளபடி) பொலநாடு அல்லது புளச்சேரி என்பது வடக்குக் கூட்டில் இரவிமங்கலம் ஆகும். (வடக்கு பகுதி).

தேக்கும்கூட்டில் என்பது காக்காட் (கக்கூத்) அவனிக்கூத்தன் கந்தன், வடக்கும் கூட்டில் என்பது ராஜன் அல்லது இராயன் கோதை. சுமரன் சுமரன் இருவருக்கும் பரசுடையார் . கல்வெட்டில் காணப்படும் 

சுமந்தன், சங்க காலத்திலிருந்து குறிப்பிடப்பட்ட சுமரன் அல்லது சுமரனாக இருக்க வேண்டும். ஸ்ரீதரன் சுமரத் இன்றும் எரவிமங்கலம் சுப்ரமணியசுவாமி கோவிலின் (பரசுராம பிரதிஷ்டை) தந்திரி மற்றும் சுகபுரம் பட்டியலில் உள்ளார்.(கோழிக்கத்திரி), நேமத் மூஸ் (இவர்களில் மூத்தவர் பரசுடையார் அல்லது பரசுராம ஸ்தானம் என்று அழைக்கப்படுகிறார்) மற்றும் அவரது ஸ்தானிநாமம் சுமரன்சுமரன் ஆவார். . 

கிறித்தவ சகாப்தத்திற்கு முன்பே தமிழ்நாட்டு கல்வெட்டுகளில் இவரது பெயர் காணப்பட்டது. சுமந்த என்றால் புத்திசாலி, நேர்மையானவர், உண்மையுள்ளவர் மற்றும் திறமையானவர் என்று பொருள். சுப்ரமணியன் (விஷ்ணுவின் மருமகன், சிவனின் மகன்) மற்றும் சும்ராவும் சுப்ராவும் உண்மையில் ஒரே மாதிரியான பெயர், உச்சரிப்பில் ஒரு மாற்றம். அவர் சைவம் மற்றும் வைஷ்ணவம் ஆகிய இரண்டிற்கும் வல்சா (மகன்) ஆவார், மேலும் வல்சா என்றால் காமதேனு அல்லது பசுவின் கன்று என்றும் பொருள். இம்மலையில் உள்ள பழமையான சங்கரநாராயண கோவிலில் சுப்பிரமணியர் சிலை உள்ளது. வல்சா என்பது ஒரு கோத்ரநாமம் மற்றும் வகடக மக்களுக்கு ஒரு பெயர். (சாதவாகனர்களின் வாரிசுகள்).

N

மறவர்கள் சேர சத்திரியர்கள் ஆவர் அவர்கள் தமிழ் நாட்டில் சட்டப்பூர்வமான ஜமீந்தார்களாக வழக்கு நடைமுறைகளில் பிரிட்டிஷ் அதிகாரிகளால் வகைப்படுத்தப்பட்டனர். 

அதுவரை தமிழ் நாட்டில் மறவர்கள் மட்டுமே தமிழ் வம்சாவளியைச் சேர்ந்த ஆதிக்க சாதிகளாக இருந்தனர். சிங்கப்பட்டி, ஊர்க்காடு, நெற்கட்டான் சேவல், தளவன் கோட்டை

 ஆகிய பகுதிகளைச் சேர்ந்த ஜமீன்கள் இந்துக் கோயில்களில் வழிபடும் மறவ மன்னர்களால் ஆளப்பட்டது. அவர்கள் ராமநாட்டு அரசர்களை சேர்ந்தவர்கள். இவர்களின் பட்டம்

தேவர் இது ஒரு சமஸ்கிருத வார்த்தை.

இதன் பின் உள்ள கருத்தை ஆங்கிலத்தில் தருகிறேன்:
Inscription at Orakam Mala Dr Suvarna Nalapat Trust 
https://www.youtube.com/watch?v=WJj4HSqYC7Q An enthusiast in history send me a few photographs of the ancient temple and a inscription on it asking me to decipher it. (Manoj Chakkiar Perinthalmanna). 
https://www.facebook.com/1307795612/videos/pcb.1 0221959763365679/608251520464707 
There are 5 small hills in Kerala which are free from the main Sahya mountains. Three of them are in Malappuram District , belonging to the erstwhile Parappanad or Polanad dynasty.One is in Palghat (Anangan mala) and one in North Malabar. 1.Largest of the Malappuram hills . Cheriyam Kunnu in Mankada also called Panthaloor Kunnu after the Panthalur Devi. 613 m (2011 ft ) from sea level. 2.Amminikkadanhills orKodikuthimala,after Kodikkunnu Bhagavathy . Now the name is changed to Mini ootty . 540 m from sea level  3.Arimbra in Kondotty area 445 m above sea level.(200 ft) Oorakam mala .It is 4 KM away from Aravankara near Pookkottur. It is a hiking spot . Thiruvonamala,Muchikundu, cheruppadimala, Kunnumpuram and Kakkat are its synonyms. Thiruvonamala comprises Arimpra, Cheruppadi and Oorakam mala. It is called like that because people go there once in a year , in Thulam month , Thiruvonam day to pay obeisance to the ancient Sankaranarayana temple there. Very near is Oorakam Poolapees (ancient poolanad or Polanad ). The name must be from Polanad dynasty, not from Poola (Tapioca) export during the British rule.Moreover, Pula is a place name in the neighbourhood, Ilampulasseri, and Perumpulasseri. It is from Erumappara one has to strart trekking to the temple site on top, and it takes 20 minutes from Erumappara. We find from an inscription in Chithannavasal (BC 1st century) entire Kerala was once known as Eruminad (Mahishamathi) and even now Erumapetty, Erumeli etc are place names in Kerala. The Chithannavasal inscription mentions Kuzhumur (Kuzhur) as one of the capitals of Erumi Nad.  Cheruppadi is a placename nearby. What is this term ? We have to go to ancient Tamil inscriptions to know the real meaning. They mention Cheruppethi mangalam instead of Chathurvedi mangalam. Cheruppadi shows this area was a Chathurvedi Mangalam This article is what I read and deciphered with some insights into the history of the place . 
Fig 1. Map of Malappuram as on August 2020.  Fig 2. Malappuram Roadmap show areas  Fig 3 Vengara Block Thirurangadi Thirurangadi was known to ancient Arabs as Thiruvarangara At present Thiruvarankara is a small village 4 km from Arimbra Kunnu. Note Kadalundi River. Fig 4,5,6,7 8 Inscriptions sent by Manoj Chakyar Perinthalmanna  Fig 9. Arimbra hill and Megalithic cave with an observation point similar to one seen in Irunilamkod hill in Trichur  Fig 10. Oorakam Hill Malappuram Fig 11. Very ancient SankaraNarayana Temple on hill top( Thick granite base and superstructure resembles Anchumurthy mangalam and Trikkulasekharam temples Refer Temple styles in Kerala which resemble and serve as forerunners of Tamil Nad temples. )  
Fig 12. Front view of temple Reading the inscription:; The inscription is a single line, though send in 5 parts to me. It reads 
Maravar Karumila(pu)lapanmaraarasavarumpra 
jalavavagatharahrivarasa(cha) 
ryavashadghahmdheekhahdhrappanaad 
vazhahdhfmathyayavakdkd/ldl sumzntha valsutaya.
 1.Arumbra kunnu is the place name .It is in this inscription. 2. Maravar karu or Karmi . The one who performs the duties of Marava. Marava is a name for Chera kings from Sangam age.  3. Varumi or Varman An epithet for Kshathriya 4.Ilampula panmar Arasa. Ilam means Yuvaraja. Panmar is a pallava epithet.The Yuvaraja of Pallava lineage. Varman as in Rajarajapanmar. 5. He gives Arimpra kunnu with its water resources, (jala) forests (vana) , other riches associated with it (parivara) , and the transport ways (means of Charya ) to a Pravarthyar (Pimathyyar is the word) with the Vakkal (The river ) including . 6. The name of that Pravarthyar or Adhikari who receives is Sumanthan Valsan Udayaar. Fig 13. Oorakam hill. Arabian sea can be viewed.  Analysis: Since Panmar or a Palllava Yuvaraja is giving the rights , it has to be in the Pallava period. Pallava period was between AD 275-897 according to historians. Pallavas were branches of Sathavahanas and their relatives, and started to get supremacy after Sathavahanas. They were great builders and they had their pallava script which later developed to various South Indian scripts. (Including Granthavari) Since the Maravar karumi is a Varman and an Ilampula Panmar , I searched is there any evidence for such names in the ancient history of the area. To my surprise I found that till 15th century , the areas of Perinthamanna ,Alipparamb, Angadippuram were ruled by Elam pulakkat Karanavar Achan. (Achan is a name given to Royal chieftains in Kochi Rajya) On either side of Bharathapuzha the land is protected by the Kaavudaiya Nair of Angadippuram. His Sthaninama is Thekkum Koottil Kothai Rayiran. (Goda Raja of Southern part). His original place is Vallabancheri (Valanchery) of Vallabhakshoni. Until time of Zamorins, he had the sole right to protect the land.(As said in the Mooshakavansakavya of Athula the Vallabha Vansa) Polanad or Pulaachery is Vadakkum Koottil Iravimangalam. ( Northern part ) 

 Thekkumkoottil is Kakkaat (Kakkooth) Avanikkoothan Kanthan , while Vadakkum koottil is Rayiran or Irayiran Kothai. Sumaran Sumaran is Parasudaiyar for both . Sumantha seen in the inscription, must be Sumaran or Chumaran , mentioned from Sangam age. Sreedharan Chumarath is still the thanthri of Eravimangalam Subrahmanyaswamy temple (A Parasurama Consecration) and is in the Sukapuram list.(Kozhikkattiri), He belongs to the Nemath Moose (the eldest of whom is called Parasudaiyar or Parasurama Sthaanam) and his Sthaninamam is Sumaran Sumaran. His name is seen in Tamil Nad kalvettukal even before Christian Era. Sumantha means wise, honest, faithful and efficient. And is the name for Subrahmanyan ( nephew of Vishnu, and son of Shiva) and Sumra and Subra are in fact same, just a change in pronounciation. He is the Valsa( son) of both the Shaiva and Vaishnava and Valsa also means the calf of Kamadhenu or cow. A idol in the ancient Sankaranarayana Temple of this hill is that of Subrahmanya . Valsa is also a Gothranama and a name for Vakataka people. (successors of Sathavahanas). Maravars , the Chera kshathriyas were classified by British officers in legal zamindari litigation procedures in Tamil Nad. Till then Maravars were the only ruling castes of Tamil origin in Tamil Nad. Zamins of Chingapatty, oorkkadu, Nerkattan seval, Thalavan kottai, were ruled by Marava kings who worshipped in Hindu temples. They belonged to the Ramanad kings belong to this vansa.  
Porlathiri were once called as Samudradhipathi due to their supremacy over the sea. Kunnu and Ala (Hill  to waves) were under the Mahanavika Perumpidaku Mutharaya of Kochin kings till it was transferred to Zamorin . In fact Zamorin and Polanad (Polathiri) fought 48 year old war to get the ports for oceanic trade, and Zamorin finally won it by crook , through the trick he played on Polathiri’s wife, Chalappurath Amma. Mukkulathor (Mooventhar) and Thevar were used synonymously. Theva was epithet of Thalappally and Betta dynasties. Deva is its Sanskrit word. 
 (In fact Pururavas and Urvasi also has such a story). Thevar claim descend from mooventhar. Agamudaiyar from Chera, Kallars from Cholas and Maravar from Pandya/Chera. Precolonial India had the community as village and city guardians . and local chieftains . In 1911 British abolished their status and made them criminal castes. It is interesting to note that the ring of Pooru obtained from Afghanisthan ( porus of BC 3rd century) shows his face and crownclearly, and the same type of crown is  worn by Kings of Kerala and of Ramanad. In Kerala, until the Kochin Perumpadappu Vannery swarupam lost power, the same laws prevailed. In 1425 only the division into Northern Parappanaad (Parappur swarupam) and Southern Parappanad happened. Northern Parappanad (Beypore and Karippur kovilakam) included.  Parappanat Vansa is considered as Lava-Kusa lineage, solar dynasty who marry the Yadava, Mooshaka queens. The second old Chera capital was at Keraladheesapuram, in Thaanaalur near Thirur. One of the inscriptions of Vikramacholan (year 5) in AD 1123 at Mayiladum Thurai mentions a Pallava ancestry Thavanur Rajarajavalanaattu Paravanaattu (Parappanaat) poondi udayan Azhaku Vithangan Jnanashivan who purchased land for 20 panam and gave it for Shiva temple and its educational activities and daily pooja and food supply to Brahmins and  students. Which shows Parappanad was considered as a land of righteous kings and scholars .
 In the video given, Naduvil Madam swamiyar is mentioned. A swamiyar samadhi made of red stone (square) which is shown is newer than the temple from the very structure and appearance. The story that Naduvil Madam swamiyar constructed the temple seems farfetched possibility. Probable that he introduced some rennovatory rites and poojas. The Naduvil Madam and other 3 madams were founded by the 4 disciples of Sankaracharya. Under the 4 Madha founded by Sankara at 4 corners of India. Each have separate founder, Veda, Upanishad, Mahavakya and Upasanamurthy Govardhana Puri Orissa. Sarada Sringeri Karnataka and at Kashmere Kaalika (Dwaraka) Jyothir (Badari) Padmapada Sureswara Hasthamala Thodaka Rgveda Yajurveda samaveda Atharva Aithareya Katopanishad Chandogya Mandukya Prajnanam Brahma Aham Brahmasmi That twam asi Ayam Athma Brahma Vana, Bharathi Puri Theertha Parvatha  Aranya Saraswati Asrama Giri Sagara Thekke Madom (South) Naduvil Madam Vadakke madam Idayil madam Nrisimha Partasarathy Daksinamurt SriRaman According to history it was the Idayil madam which was transferred to Thanur, and now called Thrikkaikkat. It is also present in Thirunakkara Kottayam and Kasarkod . After that Idayil madam was transferred to Thekke Madam . Vadakke madam after it was given to Changalikkod Vadhyar, ceased to be a Sanyasi madam. Naduvil Madam and Munchira Madam (A branch of Thrikkaikkat ) are still Pushpanjali Swamiyar of Padmanabhapuram, while Thekke Madam is Pushpanjali swamiyar of Vadakkunnathan. Thrikkaikkat Madam has a Shiva temple at Pariyapuram in Thirur Taluk. Since Sankara and his disciples time is known, the renovatory rites must have been done at that time. With all these in mind , we can say that this inscription and the temple are older than 2nd century AD 
, when ancestor of Sumaran Maran of Thanjavur migrated from here to Tamil Nad. 2nd century being the origin of  Pallava branch from Sathavahana , and the temple structure being older than the existing temples of Kerala , we can fix it being built in a very early period by the Pallava, Chera branch of Marava people. (I thank Manoj Chakkyar of Perinthalamanna for bringing this temple and its inscription to my notice, for study. ) Important :For those who study the temples of Kerala remember that the present division of state into districts is not useful for ancient temple studies and their administration. Yet we can use it for easy procedures. 1.Until 1792 North and South Malabar was not divided. 2.In 1946 Malabar of Madras Presidency had only 9 districts. Chirakkal, Kottayam, Wynad, Kurumbranad, Kozhikod, Ernad, Valluvanad, Ponnani and Palghat. 3.In 1956-57 Ponnani which belonged to Palghat District was divided again. Thanur, Thirur, Kuttippuram,Nattika Chowghat (5 Firkas) and Pookode, Iringapram, Kadappuram, Manathala (Gramas) were separated from Palghat and others retained in Palaghat  4.In 1969 Malappuram district was formed . Then Ponnani was again divided. Thrithala Firka went to Ottappalam Taluk in Palghat, Andathode Firka to Chowghat Taluk in Thrissur District, and rest of Ponnani was given to newly formed Malappuram District. Thanks Heartly:Dr Suvarna Nalapat Trust 

This entry was posted in தேவர் and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *